عنوان : مقایسه ی تقلید و بازنمایی در عکاسی(1970-1960)
نگارش : اوریا محمودی کفشگری
استاد راهنما: سید جواد سلیمی
مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد
رشته تحصیلی: عکاسی
سال تحصیلی: تیر ماه 1396
چکیده
در این پژوهش به بازتاب اندیشه های فلسفی در باب می مسیس با توجه به ایده های اولیه ی افلاطون و ارسطو و رابطه ی آن با عکاسی پرداخته شده است. هدف از این پژوهش بررسی و مقایسه ی می مسیس به معنای تقلید محض و می مسیس به معنای هنری بازنمایانه است. همچنین این پژوهش در پی روشن کردن تفاوت معنایی در موضوع می مسیس در عکاسی است و اینکه کدام یک از این اندیشه ها به ماهیت عکاسی نزدیک تر هستند می باشد.
پژوهش حاضر از نظر اهداف، بنیادی و از نظر ماهیت توصیفی تحلیلی و بر پایه ی بررسی محتوای منابع موجود است. جمع آوری اطلاعات به شیوه کتابخانه ای با توجه به منابع مکتوب معتبر دسته اول و دسته دوم صورت پذیرفت، به این معنا که مفاهیم و مقولات مربوط به عنوان پایان نامه از درون منابع مکتوب معتبر جمع آوری و مورد تحلیل قرار گرفته است.
در تاریخ عکاسی، انسان های زیادی برای تبدیل عکس از امر وانموده ی صرف به بیان اندیشه ی بازنمودی تلاش کردند. آن ها پس از تلاش های بسیار در این راه با استفاده از تکنیک ها و سبک های مختلف در عکاسی پس از حصول به این خواسته کم و بیش از آن دست کشیدند.
واژه های کلیدی: می مسیس، تقلید، بازنمایی، عکاسی
Abstract
This study deals with the reflection of philosophical thoughts about mimesis regarding initial ideas of Plato and Aristotle, and its association with photography. The aim of this study was to investigate and compare mimesis meaning as mere imitation and mimesis meaning as representation art, and this study clarified the semantic differences of the mimesis issue in photography and which of these ideas are closer to the nature of photography.
Given the purposes, the present study is practical, and it is a cross-sectional study in terms of its nature, and it is based on examining the content of existing resources. Regarding primary and secondary authentic written sources, data were collected by using the library-based methodology, meaning that concepts and issues related to the title of thesis were collected from valid written sources, and then analyzed.
In the history of photography, many people have attempted to convert photos from mere simulacrum to expression of the representation thought. After many efforts in this way, using different techniques and style in photography, and after achieving this demand, they approximately gave it up.
Key words: Mimesis, Representation, Photography, Imitation