نقد نمایشگاه برج آهن سروش کیایی
تعداد تصاویر 11 عدد می باشد که همگی با دوربین قطع بزرگ 5×4 اینچ بر روی نگاتیو سیاه و سفید ثبت شده اند، چاپ تصاویر نیز بر کاغذ اپسون به شیوه پرینت با جوهر سیاه و سفید انجام شده است.نمایشگاه حاضر مجموعه ایست از آثار عکاسی آقای سروش کیایی دارای مدرک فوق لیسانس از دانشگاه هنر که مدرس دانشگاه هنر نیز می باشند.
ابعاد آثار را می توان در سه گروه: 60 ×60 ، 80 ×80 و 100×100 سانتیمتر دسته بندی کرد، که بسته به اندازه تصاویر ونسخه مورد نظر از 800000 تومان تا 1600000 تومان قیمت گذاری شده اند.
همانطور که از ابعاد آثار مشخص است ابعاد قابها نیز مربع می باشد که با فریمی مشکی رنگ با ضخامتی در حدود 20 میلیمتر همراه با شیشه ای با ضخامت 2 میلیمتر قاب شده اند.
کیفیت چاپ خوب است و عکاس کنتراست کم را برای چاپ آثارش انتخاب نموده است.
وقتی به تصاویر نگاه می کنیم انگار در محیطی محبوس قرار گرفته ایم و از داخل روزنه ای نگاه ما به سمت سوژه ها که همان برج های آهنی هستند هدایت می شود که دلیلش استفاده هوشمندانه عکاس از امکانات فنی و ایجاد وینییِت سیاه پیرامون تصاویر است و همچنین کنتراست کم که حکایت از مردگی، به فراموشی سپرده شدن و فرسودگی این برج ها دارد و باعث ایجاد جوی سرد بر فضای حاکم شده است.
ابعاد آثار را می توان در سه گروه: 60 ×60 ، 80 ×80 و 100×100 سانتیمتر دسته بندی کرد، که بسته به اندازه تصاویر ونسخه مورد نظر از 800000 تومان تا 1600000 تومان قیمت گذاری شده اند.
همانطور که از ابعاد آثار مشخص است ابعاد قابها نیز مربع می باشد که با فریمی مشکی رنگ با ضخامتی در حدود 20 میلیمتر همراه با شیشه ای با ضخامت 2 میلیمتر قاب شده اند.
کیفیت چاپ خوب است و عکاس کنتراست کم را برای چاپ آثارش انتخاب نموده است.
وقتی به تصاویر نگاه می کنیم انگار در محیطی محبوس قرار گرفته ایم و از داخل روزنه ای نگاه ما به سمت سوژه ها که همان برج های آهنی هستند هدایت می شود که دلیلش استفاده هوشمندانه عکاس از امکانات فنی و ایجاد وینییِت سیاه پیرامون تصاویر است و همچنین کنتراست کم که حکایت از مردگی، به فراموشی سپرده شدن و فرسودگی این برج ها دارد و باعث ایجاد جوی سرد بر فضای حاکم شده است.
زاویه دید دوربین از پایین به طرف موضوع انتخاب شده است تا دقیقا نگاه انسان به برجها را تداعی کند.
از نظر فنی و ترتیب همه چیز در جای خود قرار دارد، همه تصاویر شبیه به هم هستند که حتی اگر تعدادی از تصاویر را به صورت دلخواه حذف یا تعدادی بر آن بیافزاییم، چیزی از مفهوم مجموعه کم یا به آن اضافه نمی کند.
از نظر فنی و ترتیب همه چیز در جای خود قرار دارد، همه تصاویر شبیه به هم هستند که حتی اگر تعدادی از تصاویر را به صورت دلخواه حذف یا تعدادی بر آن بیافزاییم، چیزی از مفهوم مجموعه کم یا به آن اضافه نمی کند.
حسین محمد جوادی